Almanya’da Tüketici Güven Endeksi Ocak Ayında Artış Gösterdi
Merkezi Almanya’da bulunan pazar araştırma şirketi GfK ile Nuremberg Piyasa Kararları Enstitüsü tarafından yapılan araştırmaya göre, Aralık ayında eksi 23,1 puan olarak ölçülen Tüketici Güven Endeksi, ocak ayında 1,8 puan artarak eksi 21,3 puana yükseldi.
Uzmanlar, eksi 21,3 puan seviyesindeki Tüketici Güven Endeksi’nin uzun vadeli ortalama olan 10 puanın oldukça altında kalarak düşük bir seviyede seyrettiğini belirtti.
Beklentiye Göre Endeks Eksi 22,5 Olması Yönündeydi
NIM Tüketici Araştırmacıları Uzmanı Rolf Buerkl, verilere ilişkin yaptığı değerlendirmede, tüketici güvenindeki düşüşün devam ettiğini vurgulayarak, “Tüketici belirsizliği hala yüksek düzeyde. Tüketici güveninde sürdürülebilir bir toparlanma henüz gözlenmiyor, çünkü yüksek gıda ve enerji fiyatları devam ediyor” dedi.
Tüketici Gelir Beklentilerinde Artış Gözlendi, Ancak Yaz Aylarına Kıyasla Düşük Seviyede
Tüketicilerin gelir beklentileri bir önceki ayki düşüşten sonra aralıkta bir miktar toparlandı. Gelir beklentileri bir önceki aya göre 4,3 puan artarak 1,4 puana yükseldi, ancak hala yaz aylarında görülen seviyelerin altında kaldı.
GfK uzmanları, zayıf büyüme beklentileri ve artan işsizlik nedeniyle gelir beklentilerinin düşük seviyede seyrettiğini belirtti. Bu yılın önemli reel gelir artışlarının 2025 yılına kadar devam etmesinin beklendiği ifade edildi.
Alman Ekonomisi, Zorluklarla Karşı Karşıya
Alman ekonomisi, yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 0,2 büyüme kaydederek teknik resesyondan kurtuldu, ancak imalat sektöründeki zayıflık nedeniyle hala kırılgan düzeyde bulunuyor.
Ekonomi, dış rekabetin artması, sanayideki yavaşlama, faiz oranlarının yükselmesi, konjonktürel riskler ve yapısal değişiklikler gibi nedenlerle büyümede zorluk çekiyor.
Ülkenin koalisyon hükümetinin kasımda bütçe tartışmaları yüzünden dağılması ise Şubat ayındaki erken seçimlere kadar Avrupa’nın en büyük ekonomisini siyasi belirsizlik içine soktu.